Kunskapsbank

Här har vi samlat nyttig information du som boende i Biskopsgården eller du som föreningsaktiv kan behöva

Kunskapsbank

Vad behöver du hjälp med idag?

Kanske behöver du hyra en lokal, eller vill veta hur man ordnar läger? Vill du ha mer föreningskunskap, eller funderar du på hur du och din förening kan söka bidrag? Här kan du också bläddra i föreningskatalogen och läsa vår rapport om levnadsvillkoren i Biskopsgården. Se våra kategorier nedan!

Lokaler

Ska du ordna en aktivitet, ha möte, fest eller något annat? Här hittar du lokaler i Biskopsgården som går att hyra eller låna

Starta och driva förening

Här hittar du bra information för föreningar, från ekonomi till marknadsföring, till hur man håller i ett årsmöte. Hur startar man en förening? Hur styrs en förening?

Söka finansiering

Här har vi samlat information om var och hur föreningar kan söka medel för aktiviteter, verksamheter och projekt

Ordna läger

Funderar din förening på att ordna läger? Här finns exempel på lägergårdar nära Göteborg, och information om hur du kan söka finansiering

omslagtillrebecca

Föreningskatalog - bläddra bland alla föreningar i Biskopsgården!

Här kan du läsa och ladda ned den digitala versionen av katalogen Föreningar i Biskopsgården – Möjligheternas katalog.

gruppintervjuer

Rapport - Hur förbättrar vi levnadsvillkoren i Biskopsgården?

Läs rapporten där 28 föreningar i Biskopsgården har genomfört 53 gruppintervjuer, som handlat om att lyfta kunskaper och erfarenheter om hur det är att bo och verka i Biskopsgården.