Vårsalong i Biskopsgårdens kyrka

14/5: Vårsalong i Biskopsgårdens kyrka

Konst, musik och mingel för både små och stora. Välkommen till årets vårsalong!

Vårsalongen är en utställning där boende i Biskopsgården ställer ut sin konst eller sitt hantverk.

Lämna in konstverk till utställningen fram till 6 maj.

Lördag 14 maj, kl. 15.30-19.30
Kl.15.30 Drop-in
Kl.16.00 Kyrkoherde Annika Larsson inviger Biskopsgårdens kyrkas trädgård.
Allsång och musikmedverkan.
Kl. 18.00 Konsert VÄRLDENS TONER med Spelmanslaget Biskopsgårdens toner och kören KLUSTER med musik ur olika folks musiktraditioner.
Olika instrument och olika röster framför musik med olika teman – allt i en gemenskap och glädje över musiken!
Du kommer bl a  få höra musik från Estland, Libanon, Makedonien och Ukraina.
I samband med konserten är det en insamling till Act Svenska kyrkans arbete i Ukraina.

Medverkande:

• Spelmanslaget Biskopsgårdens toner som grundades hösten 2021 och som sedan dess blivit en mötesplats i kyrkan för musiker av olika bakgrunder. De bidrar alla med sina olika melodier och sånger och det här är deras första stora konsert.
  • Kören KLUSTER grundades 2018 och har sjungit i olika sammanhang sedan dess. En höjdpunkt 2021 var kyrkans Jubileumskonsert då vi firade 60 år tillsammans med en stor publik. Kören kommer bjuda på finstämd sång a cappella, frejdiga danslåtar och bjuda in till allsång.

Frågor: kontakta Anna Merkander, tfn: 0737-73 89 85 eller Paula Lopes, tfn: 031-731 68 48

maj 14 2022
Expired!