Gemensam städdag, grill och picknick

Välkommen till gemensam städdag och festligheter i Biskopsgården onsdag 11 maj.

Vi hjälps åt att pocka skräp och göra utemiljön i Biskopsgården vackrare och tryggare – för barnens skull.

Sedan träffas vi för grillning, picknick och festliga aktiviteter vid Svarte Mosse (nära lekplatsen/beachvolleyplan).

Alla är välkomna: boende, föreningar, förskolor, skolor, privata och kommunala fastighetsägare, Park och natur, Trafikkontoret och andra aktörer.

Kl. 15.00 -17.30 Hämta städmaterial och plocka skräp! Park och natur och fastighetsägarna delar ut material här:
Svarte Mosse – Vårvädersrtorget -Friskväderstorget – Länsmanstorget  – Långströmsparken

Kl. 15.00 – 20.00 Information om jobb, grill, picknick, festligheter vid Svarte Mosse (nära lekplatsen/beachvolleyplan)
Ta gärna med dig filt, picknick och något att dricka.

Välkommen! Tillsammans gör vi Biskopsgården ännu vackrare!

Arr: Biblioteksvännerna i Biskopsgården i samarbete med Trafikkontoret, Park och naturförvaltningen, Bo Bra i Biskopsgården, Poseidon, Bostadsbolaget, Willhem, Balder, Beepartners, POPUP Bygglek, Öppna förskolan Välkomsten, förskolorna Lilla Solstrålegatan, Temperaturgatan 7, 70 och 93, Flygvädersgatan 13, Dimvädersgatan 34 och Solvädersbyn 60, föreningarna Aktiva Mammor, Eritreanska Idrottsföreningen i Göteborg, FC Hisingen, GLIOS, Kultur Kvinnoföreningen Hill, Långströmsparkens odlarförening, Länkarna 2016, Meeting Plays, Odlarföreningen i Biskopsgården, Solväders FC, TDO, Västkurd BK, Örtagården Temperaturens Vänner samt musikerna Spelmanslaget i Biskopsgården och Trollkarlen A:sson B:sson C:sson m.fl.

Kontaktperson: Randi Myhre E-post: kontakt@bibvannerna.se, Mobil: 0760 500 342

maj 11 2022