Digitala bokcirkeln ‘Jordord’ med Biskopsgårdens bibliotek

Nu är det dags igen! Bokcirkeln Jordord är på fri fot! Vi läser böcker som har med växter, jord och människor att göra.

Vi börjar året med Trädgårdsmästarens anteckningar : en odlares framgångar och misslyckanden av André Strömqvist.

Tisdagen 5 april kl. 18-19.30.

Vi ses på meet.jit.si/jordord

Sedan växlar vi språk och försjunker i Braiding sweetgrass – indigenous wisdom, scientific knowledge and the teachings of plants av Robin Wall Kimmerer.

Tisdagen den 17 maj kl. 18-19.30.

Vi ses på meet.jit.si/jordord

Har vi svårt med det engelska språket eller bokens omfång? Då hjälps vi åt! Kontakta Hanna som håller i cirkeln så tänker vi ut någonting.

Som våravslutning ses vi den 7 juni i Fruktlunden nedanför Vårväderstorget, Biskopsgården, tipsar varandra om läsning och sådant som växer.

Ni får höra högläsning ur boken vi har över sommaren: Barrskogarnas barn av Eva-Stina Byggmästar. Och så hälsar vi på i odlarföreningen i Biskopsgården.

www.facebook.com/Odlarforeningen/

Kontakt: Biskopsgårdens bibliotek, tel: 031-366 61 00