ODLING

Långströmsparkens odlarförening

Långströmsparkens odlarförening är en ideell förening som driver en stadsnära odling i anslutning till Bygglekplatsen på Badvädersgatan. Föreningen har odlat på marken sedan slutet av 90-talet, och har idag omkring 20 odlande medlemmar. Men odlingen är en viktig mötesplats för många fler än de som odlar där. Hit kan man komma och umgås och prata om livet tillsammans med föreningens medlemmar.
Föreningen är perfekt för dig som är odlingsintresserad och bor i närheten av odlingen.

Var: Långströmsparken, Badvädersgatan
Vem kan delta: Alla som bor på gatorna i närheten av odlingen.
Startade: Började odla i slutet av 90-talet, men föreningen bildades 2013.
Kontakt: langstromsparken.odling@gmail.com

Odlarföreningen i Biskopsgården

Odlarföreningen i Biskopsgården är en ideell förening som sköter odlingen som ligger mitt i den vackra  fruktlunden nedanför Vårväderstorget. Här odlar ca 30 medlemmar i egna små lotter och odlingslådor och föreningen har också en liten gemensam odlingsyta. All odling är giftfri.
Föreningen ordnar också gemensamma arbetsdagar, grillkvällar, kurser, utflykter, studiebesök, föreningsvandringar med mera.
Bärbuskarna och fruktträden som växer runt odlingen får alla får plocka av.

Var: Fruktlunden nära Vårväderstorget
Vem kan delta: Alla odlingsintresserade
Startade: 2011
Kontakt: Maila odlarföreningen@gmail.com

Örtagården Temperaturens Vänner

Bärbuskarna och fruktträden som växer runt odlingen får alla får plocka av.

Var: Fruktlunden nära Vårväderstorget
Vem kan delta: Alla odlingsintresserade
Startade: 2010, registrerades 2019
Kontakt: Ann-Christine Enelund, ordförande:
E-post: ankie.enelund@telia.com, mobil 076-090 38 10

Vill du vara med?

Vill din förening vara med på hemsidan och i broschyren? Känner du till en förening som inte är med på hemsidan än? Kontakta oss.